Hra na tradiční bubny
Hře na perkusní nástroje se věnuji od roku 2001, během let 2003 až 2006 jsem
navštěvoval soukromou školu Prof. Hearna Gadboise. Na základě studia prstového stylu
hraní a tradičních rytmů Blízkého Východu, jsem si vytvořil své vlastní rytmy a skladby.
Tradiční bubny, jako je tombak, darbuka a rámový buben vyžadují speciální
postavení hudebního nástroje a zapojení jednotlivých prstů do různých typů úderů.
To nabízí větší rozmanitost, zvukomalebnost a kreativitu v porovnání s
klasickým afro stylem bubnování.
Kromě toho pomáhá zlepšit motoriku a rozvíjí současně pravou i levou mozkovou hemisféru.
Bubnování, jako každá kreativní činnost, zlepšuje osobní projev, odbourává bloky, zvětšuje sebevědomí,
uvolňuje stres a napětí.
Toto autorské dílo je registrováno u Art & Copyright pod číslem 078-17-12-02.
Jakékoliv kopírování obsahu tohoto webu není dovoleno. K užití díla chráněného autorským zákonem může dojít pouze se souhlasem autora.
28.8.2012
Mystické bubny
Mystic drums
Dobrého a krásného dne přeji. Mnoho let již bubnuji a to jedině na tradiční bubny. Této činnosti se věnuji téměř každý den a často i na cestách, kde mě bubny doprovázejí, a já si mohu hrát třeba i jen tak pro radost i neradost. Bubnování je určitou součástí mého života, které je nejenom zájmovou činností, co vyplňuje čas a rozvíjí mnohé schopnosti, ale je téměř neoddělitelnou částí veškeré práce, kterou dělám. Například když maluji, tak mezi tím často hraji na buben a tak se udržuji v určitém stavu, který je mi vhod pro malování. Tady je teď důležité zmínit, že bubnování, je stejné vyjádření mé osoby, jako malování nebo psaní. To, co není schopen člověk například vidět v mých obrazech, může slyšet v bubnování nebo číst v textech. A tak to může být i naopak. Prostě některá činnost nebo umění si vyžaduje hlubší vhled oproti činnostem, které jsou více zjevně jasné.
Asan Ramiz Fryč